2009-10-15
 21:16:44

Little Miss Finsmakare

Veckans surprise till Lars som kommer hem imorgon var ju att Amelia skulle kunna gå. Well... såvida hon inte lär sig att gå på dagis imorgon så har vi inte lyckats. Haha. Hon vill som inte släppa taget. Jag ställer henne vid vardagsrumsbordet och lockar henne att komma till mig, men hon har missuppfattat det som en lek.. och slänger sig på den lurviga mattan istället. Haha!
Men däremot så ser man att hon försöker ställa sig upp själv mitt på golvet ibland. Det får bli veckans framsteg.

Vi kan stolt säga att Amelia sällan får äta halvfabrikat. Men idag tänkte jag att vi skulle steka hot dogs och göra pulvermos. Hon brukar ju aldrig neka mat, men efter några tuggor undrade hon va sjutton det var för pulverskum jag bjöd på och höll sig till korven. Haha. När hon fick mos på handen skakade hon den, nästan i panik, för att få bort den konstiga smörjan. Där fick jag för att jag hade potatis i kylen och ändå gjorde pulvermos, skäms!

I söndags gjorde jag slut med kaffe. Igen. Och sover mycket bättre. Men usch vilken skallebank. Fem dagars huvudvärk är jag uppe i nu. Och igår råkade jag dricka lite cola.. som också innehåller koffein.. och kunde inte somna. Och den colan gör säkert att huvudvärken inte försvinner fortare. Jag vet, jag är en tant!

Efter veckans prestationer, tenta i onsdags och avklarat grupparbete idag, är det dags att gå å lägga sig. Nu när jag hade en ledig kväll så borde jag ju ha tagit tillvara på den och fortsatt läsa "Män som hatar kvinnor". Men så fort jag läser ordet "mord" blir jag mörkrädd! Och det går ju inte precis ringa Lars och be han skynda sig hem. Så det får va. Jag går och lägger mig istället. Natti natti!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: