2009-10-29
 18:35:54

Höjdpunkter hit å dit

Det har varit dåligt uppdaterat den senaste tiden. Igår och idag har jag varit på skolan och skrivit på en uppsats som ska vara klar imorgon. Mitt mål är att bli färdig ikväll, men vi får se hur det går. Det funkar ju inte att sitta och skriva till sena natten heller... tjusningen med att ha barn som vill upp innan tuppen.
Faktiskt så har vi inte vridit om tiden efter vi vred tillbaka klockan i söndags. Så Amelia går och lägger sig kl. 18 nu istället för kl. 19. Det har gjort att jag hunnit läsa mer på kvällarna. Att hon sen kliver upp kl. 6 istället för kl. 7 gör inget. Men efter den här veckan justerar vi nog om lite i tiden.

Faktiskt så kommer nästa vecka bli lite annorlunda. Min kurs slutar på måndagen så jag och Amelia tar novemberlov nästa vecka!

Gårdagens höjdpunkt var vår middag. När Amelia säger "mamma" brukar jag svara "Amelia". Så satt vi och roade oss igår vid middagsbordet, "mamma", "Amelia", "mamma", "Amelia". Tills Amelia inkluderar "Pappa". Jag blev så varm i hjärtat när hon tänkte på honom och tog med honom i leken fast han inte var med oss. Tänk va underbara barn är!
Idag när hon kom hem från dagis var "pappa" allt hon sa.. och så letade hon honom i sovrummet. Imorgon kommer han äntligen hem.

Fast förresten. Jag åt sushi med Maria igår. Lunchen hamnar som delad etta med middagen på höjdpunktslistan. Idag blev det lunch med pappa, dagens höjdpunkt. Det var bara jag, pappa och Rune. Mycket lugnare än vanligtvis då det är ett helt gäng gubbar. Man är ju inte van så mycket sällskap! Jag sitter mest tyst och äter min fisk, haha.

Imorgon är det dags. Då ska jag vaccinera mig. Japp. Och så får vi hoppas att jag slipper ont i armen och feber.

Veckans solstråle! Är den här lilla tjejen som en gullig tant i trapphuset kallar för tomte! Det gjorde iochförsig moster Jessica & morbror Crippe också. Schysst!



Göran Jonsson

Hon måste lära sig Moffa annars ingen Jultomte.


Göran Jonsson

Moffa ska det vara annars ingen TOMTE


Anonym

Moffa ska det vara annars ingen TOMTE



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: