2009-11-23
 22:12:54

Fler middagstips

Jag gav er ju ett middagstips häromdagen och nu delar jag gärna med mig av fler av mina favoritrecept. Recepten är lättlagade, går snabbt att tillaga och mycket smarriga.
























Ugnsbakad lax i hummersås

För variation, byt ut laxen mot sej, lägg potatismos runt formen och du har en smarrig fiskgratäng!

Pastagratäng
Typisk matlåde mat.

Otroligt god köttfärssås
Den här köttfärsen fick mig att tro att även vägen till kvinnans hjärta går genom magen, haha.

Köttfärssås med en touch av vilt
Lite annorlunda.

Kycklinggryta
Använd de grönsaker du tycker om eller har hemma. Kycklingbuljong går lika bra som grönsaksfond. Din fantasi är det enda som hindrar dig...

Våfflor
När du inte har så mycket mat i kylen.

Cole slaw
Så gott till grillat!

Lättlagad köttfärssoppa
Perfekt lunch med gott nybakat bröd.

Tacoburgare
Lägg dom på grillen, mums!

Hannas Chilicurrykorv
Storkok att göra matlådor av.

Bon appétit!


Therese


Anonym

Oj råkade trycka av så snabbt att jag inte hann att skriva något! Thanks för alla middagstips, kyckligen vart skitgod:) Kram


Maja

Tack Madde, jag kan behöva lite matinspiration:)



PUBLICERAT: 2009-11-23, 23:20:00 | URL: http://majapaulsson.blogg.se/
Eva

Tack för tipsen..snabbt å smärtfritt ska det va!!! :)



PUBLICERAT: 2009-11-24, 16:34:30 | URL: http://evali.blogg.se/
Eva

Sv: hehe..ska hälsa dom det. Man får norska skådespelare på besök på sköpet...:)



PUBLICERAT: 2009-11-24, 18:58:48 | URL: http://evali.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: