2009-05-23
 15:38:12

Happy Saturday på er!

På måndag ska jag på jobbintervju. Intervjun i ära hade jag bestämt mig för att köpa en ny outfit, jag har nämligen gått och kikat på en grå cardigan ett tag och tänkte att den skulle passa bra med en sån där vit och blå randig typ navy top, om ni förstår vad jag menar.
Så kom jag på att det är lika bra att ha statistiken och vetenskapen på sin sida. Så jag googlade vilka färger som går hem bäst på intervjuer. Och tro på sjutton att blå är den mest framgångsrika jobbintervju färgen, den ultimata power färgen som signalerar lugn, auktoritet, pålitlighet och lojalitet. Grå var dessutom den näst mest populära färgen att använda på intervjuer, vill man verka självsäker och sofistikerad ska man hellre köra på grå istället för svart.

Läs mer här!

Åter till min outfit. Tyvärr gick det inte att hitta många blå och vit randiga tröjor på stan. Det fick istället bli ett blått linne med snurrad brottarrygg och ett vitt linne under. Plus min redan inspanade cardigan.

Så haha, om ni nånsin ser mig i blå, grå eller blågrå outfit vet ni what's up! =)

Skulle ni va intresserad av andra jobbsökar- eller intervju tips är det bara att höra av er. Det är mitt karriärmål att bli karriärcoach. Hehe, ska bara styra min egen karriär till rätta och skaffa mig tillräcklig erfarenhet först.



Amelia är fortfarande otroligt slö av de nya tänderna som är på väg. Hon vill knappt äta och är inte alls sitt vanliga glada jag. Lite glad var hon däremot när hon fick va ute på gräsmattan och plocka maskrosor!





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: