2009-06-14
 19:18:15

Helg äventyr

Nu har vi haft fullt upp i helgen igen. Det är så skönt med helger då man inte har så mycket planerat utan tar allt som det kommer. Tro nu inte att jag inte gillar att planera helg äventyr, det var inte så jag menade.. äsch, ni förstår vad jag menar.

Hursomhelst, i fredags satt vi å glodde på varandra vid middagsbordet och allt vi hade på agendan var att se klart "Gran Torino" med Clintan som vi somnade ifrån i torsdags. Men istället bestämde vi oss för att trotsa regnet och fiska. Så vi åkte på affärn, köpte en godispåse och begav oss till Näverede. Lars valde fiske ställe eftersom att han behövde få tillbaka självförtroendet när det gäller fiskandet. Han hade nämligen aldrig åkt ifrån Näverede utan fisk. Tills i fredags. Stackarn har världens fiskeolycka. Men vi hade kul ändå, det var uppehåll och mygg utav bara den.


Amelia myser i vagnen

I lördags klev jag och Amelia upp halv åtta för överraska Lars med nybakade scones. När vi bakat klart smög vi in i sovrummet och drog upp persiennerna.. och vips blev vi alla rejält överraskade. Under natten hade nämligen någon klottrat på vårt sovrums fönster.



Är det någon som känner en "Seke" i Torvalla kan jag gärna ta adressen till honom/henne. Han/hon har ett fönster att rengöra!

Resten av lördagen spenderades hos Veronica och Danne i Fugelsta. Där fikade vi med Maria och Jakob medan Danne och Lars sågade ner och forslade bort sly från en av deras gran-häckar. Sen bjöds vi på middag och badade bastu.

Idag har vi varit på Djungelhuset med Lina, Roger och Felicia. Det var superroligt. Vi fikade och tittade på när barnen (stora och små) lekte.

Sen har vi städat och tvättat kläder. Amelia har rullat omkring på sin Bobby Car. Sjukt vad stor hon ser ut när hon sitter på den.



Nu har vi gjort Persiko Smoothies och ska titta på Prison Break. Och dansa soldansen. OMG! När ska detta regnande sluta!?

Ha det bra!


Elias

Ge mig ett par dagar så har jag förhoppningsvis ett namn på denna seke!



PUBLICERAT: 2009-06-15, 11:57:10 | URL: http://eliasg.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: