2009-12-20
 16:13:13

Sovkväll!

Jag har kommit på en av världens bästa uppfinningar! Just det, sovkvällen! Jo... för på helgerna vill man ju gärna ta sovmorgon. Men så kanske nånting kommer i vägen för ens sovmorgon. Som t.ex. barn... som man i vanliga fall får väcka på morgonen för att hinna till jobb och dagis, men som både lördag och söndag är pigga och redo för action kl. 6:15. Då kan man kyssa sin efterlängtade sovmorgon farväl. Så vad gör man istället!? Man vänder på det hela! Man går och lägger sig tidigare på kvällen istället. Problem solved! Igår gick jag å la mig 21:30 och var därför pigg som en mört när vi klev upp kvart över sex imorse.

Bra idé va!?

Imorse hade jag & Amelia det förresten supermysigt. Vi lyfte bort bordet från vardagsrumsmattan, la oss där med täcken, kuddar och filtar och tittade på Ice Age 3. En jätterolig film med världens bästa sällskap. Rekommenderas varmt.


Therese

Det är så det ska vara, iallafall om man är smart. 21.30 är en lagom sovtid om man har morgonpigga barn, tror du jag lärt mig? Nej, det har jag inte trots två väldigt morgonpigga barn...



PUBLICERAT: 2009-12-20, 21:13:49 | URL: http://meandthefamily.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: