2009-12-19
 20:25:33

Pigga å glada

Nu är vi alla pigga å glada. Amelias feber försvann på onsdagen, tordagen blev en sån där feberfri dag hemma (eller ja, vi trotsade kylan och gick på stan) och sen på fredagen gick hon på dagis och jag jobbade. Lars hade ingen feber och jobbade hela veckan, om ni ville veta =)

Idag hade jag bytesdag på stan. Först bytte jag ut min jultröja som jag köpte i torsdags men som visade sig vara mer rosa än tänkt när jag kom hem. Sen bytte jag ut julskinkan som inhandlades igår men råkade vara rökt. Här håller vi på traditionerna så den rökta skinkan byttes mot en kokt.

Sen åkte jag hem och fick smarrig pasta med kött i crème fraîche med svampsmak till lunch och sen sattes det igång. Vi klädde granen. Slog in julklappar. Fikade pepparkakor, lussebullar och knäck. Griljerade skinkan och slog in mer julklappar.

Amelia är fascinerad av granen. Hon är så rolig. Hon tittar mest bara, men några gånger har vi kommit på henne med att smyga in mot granen längs väggen och ställa sig och pilla lite på julgransljusen. Som att vi inte skulle se henne!

Förresten så har hon varit så underbart skön dom senaste veckorna. Det är hon väll jämt egentligen, men förra veckan pratade hon hela tiden. Det var så roligt, även om man pustade ut när hon gick å la sig och det blev tyst på kvällarna. Den här veckan har hon grimaserat hela tiden! Man kan inte låta bli att skratta, hon har verkligen hittat sina ansiktsmuskler. Det är hur kul som helst!


Angelica

Pilla på granen är väl ok. Oliver leker fotboll och tennis med julkulorna!! Haha!!!



Stor julhälsning från oss!!



Kram

Angelica Oliver Graeme


Therese

Då vill jag beställa bilder på griarserna tack:)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: