2009-12-28
 20:21:24

Mat!

Oj så snabbt julen var över! Och snart är det nyår! Igår planerade vi nyårsmiddagen. Haha, planerna fick från Tandoorikycklingspett till duchesse-mos till sallad med Skärvångens sallads ost och calamata oliver tills vi slutligen bestämde oss för Heta Vitlöksräkor på baguette till förrätt, Asiatiska Kycklingspett med Stekt Ris till varmrätt och Leilas New York Blueberry Cheesecake till efterrätt.

Smaskigt va!? Asiatiskt är kanske inte vad man tänker på till nyår, men vi tyckte det lät yummy!

Efterrätten finns som ni ser även på nätet, men vi hittade den i julklappen jag fick av Lars - Leilas receptbok med bröd och bakverk. Boken och bilderna
är så otroligt fina och bara av att öppna boken blir man sugen på att baka allt som finns i den!

Vi fick också en kokbok med olika grytor av Lars mamma. Det var en fiffig kokbok, rätterna ska man nämligen kunna förbereda i gryta eller ugn och sen
fixar de sig själva. Vi har redan gjort en viltpanna ur den och får se vad mer det blir snart. Ett roligt recept var att lägga potatis, rotfrukter och röding i folie och slänga på elden. Det vore smarrigt att göra i vinter när man är ute och fiskar.. synd bara att man inte kan lita på att det blir fisk när Lars (och Elias!) är i farten :P

Okej... som ni märker tänker jag inte på mycket annat än mat nu för tiden... medans jag skrivit har jag hunnit äta en skinkstut och jag tror faktiskt jag måste fylla på matförrådet lite till! Egentligen hade jag tänkt att jag skulle klara mig från kvällsfika nu när det är för kallt för promenader (och jag jobbar hela dagarna) men det håller inte! Jag är en glupsk tjej, sådetså!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: