2008-11-13
 21:15:46

Och OM jag fick fikasällsis....

Jo.. vilken kväll! Runt 16-tiden insåg jag att Lars inte skulle hinna hem tills Apoteket stängde för att köpa näsdroppar åt Amelia. Så jag och Amelia skulle åka. Hon hade precis vaknat upp efter sin efter-mellis-tupplur. Så när jag bär henne mot klädpåtagningen kräks hon på mina jeans. Oj då.. ja så jag gick och bytte byxor. Nytt försök, mot ytterkläderna. Då kräks hon på sig själv... och gnuggar sig mot mig och min tröja. Jahopp, då fick jag byta på båda oss två. Så klär jag på båda oss ytterkläder... och sätter Amelia i bilbarnstolen när jag känner lukten av.....bajs. Jaha. Då tar vi av oss ytterkläderna och byter blöja. Så när jag fått på henne overallen igen kräks hon på hennes overall och mina byxor. Men nu fick det va! (Det var pyttelite, bara så att ni vet!)

Ja, så vi åkte till Apoteket och köpte näsdropparna. På vägen hem, genom stor-rondellen i Lillänge, börjar bilen att hacka. Den händer liksom inget när jag gasar. Skit(!!) tänker jag.. det kanske går till sig om jag gasar ur den, det är ju kallt ute. (Alltså sånt här ska man ju inte berätta, nu skäms jag, men äh, jag bjuder på det). Men bilen fortsätter att hacka sig fram på E14. Tills den får stopp på rampen upp mot Torvalla. Skit skit skit. Så jag ringer  Micke, bilguru och mekaniker. Han kom på två röda och förklarade fint att jag hade nog soppatorsk! Det var ju konstigt.. mätarn stog på 1/4 tank. Skitbil. Så vi hämtade en dunk med bensin och var precis på väg att köra hem... när bilen inte startade!! Jag hade nog sugit ur den sista droppen bensin som fanns kvar... så bilen kom inte igång igen... och Micke fick åka och hämta Matte och en bogseringslina och så bogserade vi hem bilen (läs skiten).

Så vips så hade jag och Amelia två killar/hjältar hemma som gärna åt morotskaka (och gårdagens taco-paj, haha).

Ja.. det var vår kväll. Lars kommer inte hem från Lofsdalen förrän sent sent ikväll.. stackarn. Haha.. han fanns med på telefonen under delar av kvällen såklart.. och hade tydligen tidigt frågat Micke om han kunde köra hem mig och hämta Matte istället för att hjälpa till med bilen.. med motiveringen att jag hetsar upp mig så!! Ha ha! Jag!? Aldrig =)

Hörrni.. nu e det god natt!! Sov så gott!


melle

Klant



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: