2008-12-17
 11:19:41

Vår lilla preemie

Inte nog med att Amelia har sovit dåligt i två veckor och hållt mig vaken halva nätterna.. nu är hon sjuuuk och har hostat mest hela natten. Näsan är dessutom som en fontän. Det kanske är därför hon inte vill äta vanlig mat utan helst vill ha flaskan. Jag trodde att det var för att hon är i en utvecklingsfas just nu (det är den som gör att hon sover oroligt)..

Hon är i utvecklingsfasen då man inser att man inte är samma person som mamman och då man blir lite rädd för främlingar. Tror jag... hon är då inte rädd för främlingar.. jo.. kanske för killar med håret geléigt rakt upp. Ha ha!

Amelia var ju lite ivrig att komma ut i den stora världen och kom 2 1/2 månad för tidigt. Men medans de andra prematurbarnen vi träffar får gå på barnhabiliteringen så har vi inte fått nån kallelse...
Vi träffade en annan mamma i måndags, hon trodde att det var obligatoriskt för prematurerna att gå på habiliteringen. Man går tydligen första gången när barnet är 2 månader korrigerat (när dom skulle ha varit två månader om dom inte var född för tidigt) och blir filmad.. sen tre månader senare kommer man tillbaka och kontrollerar utvecklingen.
Jag tror att läkarna på sjukhuset tycker att det har gått så bra för Amelia att hon inte behöver habiliteras. Kan inte komma ihåg om dom nämnde det sist..

Iallafall så är jag superglad om så är fallet och det går ju så bra för henne ändå!! Vår lilla ängel =)


Amelia 11 dagar (på Olivers födelsedag)


Amelia 15 dagar



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: