2008-12-12
 20:17:26

Berners

Håll med om att Berners inte brukar bli överösta med lovord när man hör talas om dom i bilreparationssammanhang.

Gissa då om jag blev positivt överraskad när jag var där för att få en prisuppgift häromdagen. Per telefon hade jag fått veta att det kunde kosta upp till 3000 kr att koppla ur airbagen. Men väl där kom dom fram till att det endast skulle kosta 800 kronor och dessutom så fixade dom vår stereo. Härlig service. Dom skulle bara beställa hem det dom behövde och så skulle vi få komma in idag för att fixa airbagen.

Men inte ringde det idag heller... och jag försökte att ringa dit, men dom var för upptagna för att svara.

Så jag skickade dit Lars.

När han kom dit berättade kundmottagarkillen att han vi hade pratat med häromdagen var sjuk, men att han hade vår arbetsorder och hade undrat hela dagen var bilen var. Okej, kommunikationsmiss.. sånt får man ta i dagens samhälle. Grejjen var den att Lars inte hann dit förrän efter kl. 15 och eftersom att dom stänger kl. 16 skulle dom inte hinna med vår bil. Killen går ett varv och kommer tillbaka och berättar att dom fixar vår bil efter stängning. Nice. Men Lars behövde ju ta sig till jobbet en snabbis. Jaha, jamen då lånade dom ut en sprillans ny Audi bara sådär...

Efter ett tag får jag ett SMS (dom hade bara mitt mobilnummer) som sa att bilen va klar och att det skulle kosta 1245 kr.

Så jag ringer Lars och berättar att bilen är färdig... och undrar om han har Henke med sig. Henke var nämligen med när vi fick prisuppgiften, och sure var han med idag också.

Väl framme på Berners ber killen fint om 1245 kronor.
Henke: 800 sa ni ju.
Kundmottagaren: Ja, men det blev också en dekal för 200 och lite extraarbete.
Henke: Nej, ni sa 800, så det är olagligt att ta mer.
Kundmottagaren: Nej, det får diffa 15%.
Henke: Ja men ni sa 800
Kundmottagaren: Ja, men då säger vi väll 808 kronor då.

Ha ha ha. Hur f-n fick dom till att det är 15% skillnad mellan 800 och 1245!?!? Jag får det till mer än 50%.
Och vad var det för superdekal för 200 spänn? Jag var nyss ute och monterade i bilbarnstolen och inte såg jag någon dekal!
Och varför 808!!?? Jaja...
Tack för hjälpen Henke! Lars erkände själv att han hade betalat och gått därifrån.

Ja.. så då var det alltså sant det man har hört om Berners.... synd.. det var ju himla fin service.. förutom svindleriet efteråt då.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: